Paddla långt???...

Hej!

Jag heter Björn och vill göra en sak i sommar som jag tänkt en hel del på, men undrar om en del saker.

Jag skulle vilja paddla från Lidköping - förbi Mariestad - In i Göta kanal- till Karlsborg-upp norrut (törs inte åka över Vättern) - sen söderut igen - in i Göta kanal - Borensberg och avsluta i Linköping.

Jag är normalt vältränad, men har inte paddlat förutom nån mil då o då, men det var ju tio år sedan ungefär...då funkade det *ler*

Det jag undrar är:

- Vilken kajak/ kanot skall jag ha?

- Hur lång tid uppskattningsvis kan det ta (ca 27-30 mil)?

Det kanske är helt idiotiskt, men desto större utmaning..*s*

Tacksam för svar och ideér

/Björn

Hej!

Jag heter Björn och vill göra en sak i sommar som jag tänkt en hel del på, men undrar om en del saker.

Jag skulle vilja paddla från Lidköping - förbi Mariestad - In i Göta kanal- till Karlsborg-upp norrut (törs inte åka över Vättern) - sen söderut igen - in i Göta kanal - Borensberg och avsluta i Linköping.

Jag är normalt vältränad, men har inte paddlat förutom nån mil då o då, men det var ju tio år sedan ungefär...då funkade det *ler*

Det jag undrar är:

- Vilken kajak/ kanot skall jag ha?

- Hur lång tid uppskattningsvis kan det ta (ca 27-30 mil)?

Det kanske är helt idiotiskt, men desto större utmaning..*s*

Tacksam för svar och ideér

/Björn
Sträckan är ungefär 25mil, Idiotiskt är det inte, blåbandpaddlingen är populär och den går längs med Sveriges kust runt 100personer har gjort detta.

Att paddla tre mil om dagen är ganska normalt då spikar du din sträckan på 8-9 dagar. Sen beror det ju också på vilket väder du får.
Vilken kajak du sa ha får du prova dig fram.
Att ha i baktanken den bästa blåband paddling är på 23 dagar. Så helt galen är du inte.
Lycka till.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips