• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Paddla i Norge!

Hej,
jag har planer på att paddla en bit av den fantastiska Norska Nordlandskusten i sommar och skulle vilja ha sällskap av någon eller några trevliga paddlare.

Min grova planering är att paddla från Bodö fredag kväll 8/7 (eventuellt lördag 9/7) och sedan paddla norrut upp till Harstad. Sträckan Bodö - Harstad är ca 24 mil och jag planerar därefter att ta Hurtigruten (ca 835 NOK) tillbaka från Harstad Lördag 16/7 kl 0830. Hurtigruten anländer Bodö Söndag 17/7 kl 0030, och sedan åker jag bil hem till Stockholm.

Nordlandskusten är väldigt vacker och vi kommer bland annat att passera genom Lofoten två gånger, i kajak genom Tjeldsundet och på Hurtigruten genom Raftsundet.

Är det någon som är intresserad av detta? Norges kust kan ju vara krävande så man bör vara en relativt van paddlare för att kunna genomföra paddlingen på ett säkert sätt.

Hör av er så kan vi diskutera planering oh förutsättningar närmare!

/Andreas

Jag kan tyvärr inte åka med. Det var länge sedan jag paddlade vid Lofoten och jag har aldrig paddlat genom Tjeldsundet... Men om ni gör om rutten och paddlar genom Raftsundet rekomenderar jag er att antingen ha gott om tid eller en tidvattentabell med er. Svårt att paddla där mot strömmen. Lycka till med vädret ...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
..åpsan

Såg på en annan sida att du verkar paddlat där förr... Inte mycket tips jag kom med då inte...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips