Paddla götakanal? tips efterfrågas

Jag och en kompis tänkte paddla Götakanal i sommar (relativt enkel paddling för nybörjare tänkte vi) och jag undrar om ni har lite tips att ge oss?
Det största problemet blir ju helt klart att korsa Vättern.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Qvarna; sa:
Jag och en kompis tänkte paddla Götakanal i sommar (relativt enkel paddling för nybörjare tänkte vi) och jag undrar om ni har lite tips att ge oss?
Det största problemet blir ju helt klart att korsa Vättern.
Göta Kanal? Såg du inte filmen? Modig du :)

Hur långtid?

tackar för tipset, hur långtid tror ni att det tar att paddla götakanal sjötorp till mem

Kul ide!

Lycka till, jag kommer jobba på kanalen i sommar så vi kanske ses. Hur lång tid det tar beror på er, ska ni bara paddla, eller vill ni stanna och se er omkring på vägen?

Att korsa vättern inte enkel paddling, det är ett stort vatten och det är lika seriöst som en överfart till havs. Men det finns ett bra alternativ. Norra Vätterns skärgård är jättefin, så det är bara att paddla runt (2-3 dagar)och njuta.

Tid?
Sjötorp - Mem är väl ca: 15 mil fågelvägen och med tanke på slussande och lyft så kan det nog lätt ta 1 1/2 till 2 veckor skulle jag tro. Och även längre om man tar det lugnt och ser sig omkring.

Mvh,
Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips