Paddla genom Stockholm söderort?

Vill försöka mig på att paddla kanadensare genom stockholm söderort, jag är medveten om att det kommer innebära en del bärande av kanoten :) (ett alternativ är att ta med cykel och dra kanoten efter den. Har en ihopfällbar Brompton som passar bra i kanot)
Jag utgår från Söderbysjön och den första delen Ältaån-Ältasjön-Flaten-Drevviken-Magelungen är den lätta biten, hur ser det ut efter det på väg till antingen Tullingesjön eller Kaggfjärden? Nån som har försökt och har koll på de små bäckar man kan se på kartan?

Till Orlången via Ågestasjön funkar det sedan är det rätt långt men du kan kanske komma en liten bit mot Flemingsberg på ån och pölarna i dalgången. Sedan finns en del cykelbanor och liknande mot Tullingesjön.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Till Orlången via Ågestasjön funkar det sedan är det rätt långt men du kan kanske komma en liten bit mot Flemingsberg på ån och pölarna i dalgången. Sedan finns en del cykelbanor och liknande mot Tullingesjön.
Thureb hur längesen var det du paddlade Magelungen-Ågestasjön-Orlången? Det ser otroligt igenväxt ut när jag kollar på google Maps satellit

Typ tre år sedan Magelungen - Ågestasjön. Till Orlången kan man dra på kanotvagn ev går det att paddla via Pumphusängarna dvs öst om Lilla Orlångsjö.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips