Packningsvolym hos Point65/Mari/Reval

Guest

Gäst
Hur stor packningsvolym har man att använda sig av i skotten på den vanliga Point 65, Mari3 Extra samt Revalen?

Är det fullt tillräckligt för veckopaddlingar?


/JP
 
Volym i Point?

Pja, en sak är ju den totala volymen.
En annan sak är den effektiva (nyttbara) volymen!

De sista decimetrarna i för och akter kanske inte kan nyttjas om båten är väldigt smal i ändarna.

Beträffande Point, så har jag varit ute en vecka utan några som helst problem med att få med tillräckligt:
3-manstält (20x20x60 cm); 10-liters mjukdunk; tät påse (20 l)med systemkamera, radio och kikare; kamerastativ; Trangiakök; två nylonpåsar kläder; två, tre d:eek: käk; sovsäck och luftmadrass (munpumpas).
(Verktyg, öskar och en hel del reservutrymme i fikaluckan.)

Strmbrg,
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.