Packlista för fjällvandring med tält

Det är många som är intresserade av packning för fjällvandring så jag tänkte bjuda på mina erfarenheter. Jag vandrade Gröna Bandet hösten 2016 mellan Treriksröset och Grövelsjön. Efteråt har jag vägt och betygsatt varje liten pryl och skrivit ner min egen packlista. Hoppas den kan ge inspiration till nya långturer i våra vackra fjäll.

/Magnus

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
grym genomgång!

Tack för din fantastiskt fina genomgång! Vilket arbete du lagt ner på den. Nu har du dessutom fått mig, som länge velat mellan olika gps-klockor och aldrig kommit till skott, att trycka på avtryckaren för en Fenix 3 Sapphire. Sommarens present till mig själv :)

Tack för listan!

Har likadan kamera och objektiv, 6D och 24-70, funkar topload och bröstselen bra ihop med ryggsäcken? tungt? eller är den en bra viktfördelare, att man får lite mer balans?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips