Osprey exos 46 vs exos 58

Hej funderar om någon vet om det är någon skillnad mellan osprey exos 46 och 58?
Vilken bör passa mig, ska ut och samla renar och behöver därför en lätt ryggsäck. Eftersom att jag bor 25 mil till närmaste affär där dom säljer dessa ryggsäckar så har jag ingen möjlighet att prova dem. Men enligt deras storleksguide så bör jag ha en S. (är 43 i rygglängd) I exos 46 så rymmer storlek S 46 liter och exos 58 i storlek S rymmer 55 liter. Hur stor tror ni jag behöver?

Packning som jag kommer att ha med är:
Tält som vi delar på två
Sovsäck
Liggunderlag
Mat för en vecka
Hundmat för en vecka
Tjocktröja
Regnkläder

Senast ändrad:
Jag hade satsat på 58:an,så slipper man snålpacka...en 46 kan ju inte bli större,men en 58 kan bli mindre...
Jag funderar på att köpa 58 själv.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det som kommer att ta mest plats i din packning är antagligen hund- och människomaten. Packa ner en veckoranson i en vanlig pappkasse från ICA eller Konsum, kolla hur mycket plats det tar och räkna ut volymen genom att mäta kassen. Nio liters skillnad känns inte så mycket om man ser det som lite drygt 2*2*2 dm, men å andra sidan kan de göra att du får med dig de där extra "nudelpaketen"... Själv har jag en 46:a som jag är larvigt nöjd med, främst på grund av av smidigheten och hur bra den sitter på ryggen - med upp till 15 kg känns det knappt att man har den på sig...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips