Osprey exos 46 vs exos 58

Hej funderar om någon vet om det är någon skillnad mellan osprey exos 46 och 58?
Vilken bör passa mig, ska ut och samla renar och behöver därför en lätt ryggsäck. Eftersom att jag bor 25 mil till närmaste affär där dom säljer dessa ryggsäckar så har jag ingen möjlighet att prova dem. Men enligt deras storleksguide så bör jag ha en S. (är 43 i rygglängd) I exos 46 så rymmer storlek S 46 liter och exos 58 i storlek S rymmer 55 liter. Hur stor tror ni jag behöver?

Packning som jag kommer att ha med är:
Tält som vi delar på två
Sovsäck
Liggunderlag
Mat för en vecka
Hundmat för en vecka
Tjocktröja
Regnkläder

Senast ändrad:
Jag hade satsat på 58:an,så slipper man snålpacka...en 46 kan ju inte bli större,men en 58 kan bli mindre...
Jag funderar på att köpa 58 själv.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Det som kommer att ta mest plats i din packning är antagligen hund- och människomaten. Packa ner en veckoranson i en vanlig pappkasse från ICA eller Konsum, kolla hur mycket plats det tar och räkna ut volymen genom att mäta kassen. Nio liters skillnad känns inte så mycket om man ser det som lite drygt 2*2*2 dm, men å andra sidan kan de göra att du får med dig de där extra "nudelpaketen"... Själv har jag en 46:a som jag är larvigt nöjd med, främst på grund av av smidigheten och hur bra den sitter på ryggen - med upp till 15 kg känns det knappt att man har den på sig...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips