Ont snett under knäet

Hej! Jag har sprungit en hel del i sommar, utan att styrketräna någonting. Under sommaren fick jag successivt ont i vänstra knäet när jag sprang, alltid de första kilometrarna, sen gick det över. Ofta låste sig knäet lite grann någon gång, sen började det värka precis snett under knäet.

Efter ett tag började det värka även under vila. Nu har jag inte sprungit alls på en månad och det värker under knäet, snett nedanför knäskålen på båda sidor. Ofta räcker det med en promenad för att det ska börja göra ont. När jag cyklar känns hela knäet stelt och stumt.

Vad kan det vara?
 
Skulle gissa på en inflamation. Total vila, zoon-salva och streching kan vara ett första steg. Antagligen har din plötsliga träning gjort muskeln kort och stel => svårt att slappna av => konstanst belastning. Hyr en kajak om du är träningssugen.

Men du borde kolla upp med nån som kan, typ en idrottsintresserad sjukgymnast. Almänläkaren kan du skippa, det tar bara tid.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.