hjälp! ont i fotleden.

Jag skall springa GB-varvet om 1.5 vecka och har problem! Har sprungit ganska hårt denna vecka och har fått grymt on i smalbenen. Mesta dels är asfallt men har även sprungit terräng. Jag känner av smärtan lite grann innan jag sticker iväg och tränar, dock efter en stund försvinner den oftast. Men det är när man väl stannar och skall iväg igen det är då det gör så sjukt ont och s kommer man i otakt. Vad är felet? Beror det på att jag är relativt otränad? Finns det några knep för att lindra denna smärta? Skall man linda foten eller skall man använda någon form av smärtlindrande? Är tacksam för väldigt snabba svar då det är bara 1.5 vecka kvar och jag vill absolut inte ha denna smärta då. Tack på förhand!
 
benhinneinflammation

Googla på benhinneinflammation så skall du se att du får svar. Lycka till i Gbg varvet! Jag skulle dessvärre inte tro att du kommer att vara särskilt smärtfri...
 
klockan tickar

Tackar ska söka vidare, hitta lite matnyttig information redan. Tack så hemskt mycket , nej det tror inte jag heller då jag sprang i fjol med exakt samma problem fast då kom smärtan där nere efter målgång, nu har jag ju det redan nu :( Jag hade iof sämre skor än vad jag har i år men men...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.