Olika ikoner i 60CSx och Mapsourde

Ute i skogen lägger jag in en wp och ändrar ikon från ordinära blå flaggan till nåt mer ovanligt.
När jag kommit hem överför jag från GPSn till MapSource som ligger i min PC. Men nu upptäcker jag att den udda ikonen ändrats till en blå flagga igen.

Samma gäller andra vägen vid överföring av waypoints, från Mapsource till gps.

Det ligger alltså olika ikoner i Mapsource och min Garmin 60CSx (många är självfallet samma).

Går det och i så fall hur gör man för att få samma slags ikoner för wp i både gps och dator (mapsource)?

Tack på förhand.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det här är en plåga som kommer sig av att det finns olika uppsättningar med ikoner i olika navigatorer. Om de inte har skjutit den som kom på den sluga idén på Garmin, är det högt på tiden. Följden blir förstås att Mapsource ska passa till lite av varje, men i respektive GPS finns bara det som finns. Samt i vissa fall egendefinierade, som då naturligtvis inte finns i Mapsource.

Såvitt jag vet finns inget att göra åt detta, mer än lära sig leva med det.

Såvitt jag vet finns inget att göra åt detta, mer än lära sig leva med det.
Som i matten, hitta minsta gemensamma nämnare. DVS att ta reda på om det finns ikoner som är lika i mapsource och GPS.
Alt2 är väl att fixa till dina egna "custom waypoints" i både GPS och mapsource. Då bör de bli lika. Se hjälpen i mapsource samt för ximage för din GPS (om den stöder det..)

Jag har inte provat att göra egna ikoner i både Mapsource och någon GPS. Blir det rätt om man gör dem i samma ordning, eller vad krävs?

Tråden dog för ett år sedan men problemet kvarstår i de senaste uppdateringarna.
Har massor av egna WP-symboler, MapSource säger att den kan handskas med 63. Det är möjligt men jag kan inte köra över mer än 23 i xImage.

Använder min Legend Cx till en massa olika utomhusaktiviteter. Blir lite tråkigt i längden att behöva redigera överföringarna från det man varit ute på.

Synd att man inte kan byta ut en massa värdelösa (för mig) ikoner, gubbar, siffror och liknande. Vore ju fint att kunna plocka in egna saker på deras plats. Onödigt att ha oanvändbara symboler i GPS'en.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips