överträning ??

har varit sjuk från och till sedan juli då jag var på cykelträningsläger. misstänker att jag är övertränad.
känns som en infektion i kroppen men sällan fökylning eller snuva. illamående, trötthet och seg i kroppen. tränar jag hårt, speciellt cykling blir jag sämre.
jag brukar vila och när allt känns bra börjar jag träna igen men bara efter en vecka blir jag sjuk igen. så har det hållt på sedan juli.
antar att jag borde gå till en idrottsläkare och kanske har något tips på en. man vet ju inte var man skall börja leta.
någon som vet vad läkaren gör ? tar prover ? kan man se på blodprov om man är övertränad ? hur vet man hur länge man skall vila ?

/patrik
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Beskrivningen skulle kunna vara överträning (finns många fler överträningssymptom). Om inte en periods vila hjälper så..

Uppsök någon som kan säga om du bär på virus eller någon bakterie, eventuellt behöver man antibiotika. Det finns några vanskliga sjukdomar i sammanhanget, tex; TWAR, körtelfeber

L
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.