• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

"Övernaturliga" fenomen. Vad har just du upplevt?

Långvarig ensamhet och dito födobrist gör att hjärnan kan spela stora spratt. Att pelarhelgon hade många "uppenbarelser" är inte konstigt. Medeltidens många uppenbarelser med 1/3 av den vuxna befolkningen på marsch utan vare sig soväck, tält eller mat är fullt förståligt. Somliga av dagens fakirer som både går och försöker svälta sig lär uppleva liknande.
Har bara haft uppenbarelser i samband med narkos som var nödvändig. Lite utanför kroppenupplevelser. Ingen av dessa var ute i naturen.
 
Stadsbor som i bästa fall är ute några dagar per år kommer aldrig att få uppleva något.
Det säger sig självt på någotvis,stressade och nervösa människor med en massa elektronik och liknande.
Är man van och är ute i naturen för det mesta så får man se både det ena och det andra...
 
Skit också, du hann före. Jag tänkte bumpa tråden om skillnader i kön tidigare. Men ångrade mig för forats skull.;)

Inbillningar i mörkret kan hända de flesta, även mig... Som tidigare nämnt har de inträffat när man är trött, hungrig, blöt och kall. Alltså stunder när hoppet är det sista man har kvar. En gång var jag säker på att det fanns en soffa där jag ramlade baklänges... Soffan är jag dock 100% säker på inte fanns.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.