Överfall vid Skanssundet, Borkyrka

Från FB.

Pojkstreck?

"En av dom sjukaste, mest ondskefulla, oerhört medvetet, utstuderat och mkt, mkt annat, grejen jag någonsin upplevde har just inträffat.. När jag å mannen låg & sov i tältet, har nån el några bemödats sig med att skurit upp tältet m kniv (1dm fr gubbens huvud) helt in ca 2dl odefinierad vätska som liknar spya, pajat ett däck på vardera cyklar, snott massa saker, å till råga på allt, Låst in oss i tältet... Panik. Allt polisanmält men ingen patrull i närheten. Mys pys..... Va faaaaan? Aldrig upplevt någon liknande någonsin..."

Trist. Ett fall för Flashback att klura kring. Det känns som att gärningen är utförd av halvlokala individer med viss kännedom om trakterna då de tagit sådan tid på sig. Skanssundet ligger långt ifrån de områden som ibland brukar associeras med Botkyrka och utgör inte på något sätt en typisk destination för ungdomar från dessa områden.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Från FB.

Pojkstreck?

"En av dom sjukaste, mest ondskefulla, oerhört medvetet, utstuderat och mkt, mkt annat, grejen jag någonsin upplevde har just inträffat.. När jag å mannen låg & sov i tältet, har nån el några bemödats sig med att skurit upp tältet m kniv (1dm fr gubbens huvud) helt in ca 2dl odefinierad vätska som liknar spya, pajat ett däck på vardera cyklar, snott massa saker, å till råga på allt, Låst in oss i tältet... Panik. Allt polisanmält men ingen patrull i närheten. Mys pys..... Va faaaaan? Aldrig upplevt någon liknande någonsin..."

Bedrövligt. Beklagligt. Fegt. Trist. Oroväckande.

Jag har faktiskt vid några tillfällen funderat på att/om något i stil med detta, om än inte riktigt lika bestialiskt skulle kunna inträffa. I synnerhet när man befinner sig i skog och mark i närheten av större städer. Av den anledningen gillar jag inte övernattningar i annat än relativt avlägsna och obebodda trakter där sannolikheten för oväntat och oönskat besök i stil med detta är i det närmaste försumbar.

/Birger

Hur får man för sig att göra en sån grej?

Kan det ha varit några "nationalister" som trodde att det var tiggare som låg och sov i tältet?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips