Östgötsk tur

För ngn vcka sen gjorde jag en kort men lyckad tur i östra Ösgtergötland, Lkpg-Stegeborg-Mårängen-Hem. Funderar nu på en västligare tur, t ex Lkpg-Vadstena (camping)- (mellan Omberg och Tåkern)- Trehörna (tält vid sjön)- Hallstad ängar (tält vid vindskyddet) -hem. Rätt viktigt för mig är vägkvaliteten, gillar inte grusväg (stor punkteringsrisk). Synpunter? Alternativ? Vill sova i tält och alltid nära vatten. Har filter, kan skaffa tabletter.
 
Ja hur gick det?
Finns massor av trevliga turer i den regionen. Har cyklat mycket runt där själv. Finns både asfalt och grus. Min erfarenhet är väl att det mesta är asfalt men sen finns det en del godbitar med grus, bra grus t.ex mellan Borghamn - Öberga. Härlig grusväg.

Här är en länk till Trafikverkets karta över Svenska vägar och deras vägbeläggning.

https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatverket#

I dropdown-menyn till höger finns två fält.
Första fältet: Välj, Väguppgifter
Andra fältet: Välj, Slitlager
Grön färg – grus
Röd färg – asfalt
 
hoppsan, såg aldrig detta svar. Turen blev Lkpg-Vadstena-Sommen-Hallstad ängar-hem. Campingen i RImforsa var nedlagd. Hallstad ängar hade ingen tältmöjlighet invid vindskyddet, som låg trist till, vid parkeringsplats. Men det fanns ju dass, och vatten kunde jag hämta i Järnlunden. Grusväg var det ett kort stycke på vägen från Rök till Trehörna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.