Öppen paddelträff på Valö i Göteborgs skärgård 27-29:e

Hej,

GKF bjuder även i år in till en anspråkslös paddelträff på vackra Valö, den 27-29:e Juni.
Se hela inbjudan, samt bilder från tidigare år på vår hemsida:
www2.reab.se/gkf/paddling

Mvh Johan Linder, GKF

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hrm...

... lugn och fin nu, Fredrik... GKF förvaltar fastigheterna på Valö, så du kan lita på att de har full pejl på läget. Maila Johan, så får du besked. Det är en hyvens karl.

mvh

Anders
Näsets PK

Jag är lugn!

Jag är lugn men jag undrar ändå litet grand hur GKF löser detta eftersom jag inte kan hitta någon "lucka" i befintliga bestämmelser. Det betyder förstås inte att luckor inte finns utan bara att de är svåra att hitta och jag skulle gärna vilja hitta några sådana ibland... :)
Generallt tycker jag att det är litet irriterande med en del campingförbud. Oftast så skulle ju bara vissa delar av t.ex. ett naturreservat "behöva" ett campingförbud men av någon orsak (slöhet?) så har man valt att belägga hela området (naturreservatet el. dyl.) med campingförbud. Tillråga på allt så gör man nästan aldrig någon åtskillnad mellan olika sorters "camping" vilket är en smula märkligt med tanke på att miljöpåverkan är väldigt olika. Jag har f.ö. förstått det så att ett "Tarp" i kombination med en markpresenning fömodligen skulle slinka igenom (läs:godtas) på många ställen eftersom det då handlar om en bivack snarare än om camping.

Re: Tältförbud!

haskell; sa:
Hur kan ni hänvisa till tältmöjligheter på hällarna när det är förbjudet att tälta (campa) där? Har ni särskilt tillstånd från Länsstyrelsen?

http://www.o.lst.se/VISInformWebsite/asp/fs/14FS_1979_78.pdf

/Fredrik, som gärna tittar förbi om det går att passa in i schemat på något sätt.

[Ändrat av haskell 2003-06-15 kl 11:20]

Svar på ovanstående, angående tältförbud på Valö:

Vi har tidigare ansökt, och också fått tillstånd av Länsstyrelsen. Sist visade det sig dock att då vi var 'sakägare', i detta fall äger vi husen, så har vi rätt att själva avgöra om tältning för eget bruk så att säga (för medlemmar och inbjudna).

Så ni är hjärtligt välkomna!

Mvh Johan Linder, GKF

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips