Nytt "skinn" till tvåsitsig Klepper?

Hejsan!

Jag söker ett nytt "skinn" till mina svärföräldrars tvåsitsiga Klepper. Den är minst 30 år gammal men i övrigt fint skick. Om någon kunde förmedla information om var man kan inhandla ett dylikt vore det jättebra. Det behöver ej vara nytt men ej heller alltför slitet. Annars vore det bra med tips om hur man i annat fall reparerar det gamla "skinnet" till ett rimligt pris.
Jag vill också gärna ha tips om hur man kan få tag i alternativt tillverka ett nytt kapell samt segel.

Med vänlig hälsning

Björn Lilja

Anonym från gamla forumet

Gäst
Hör efter med globetrotter

Skriv till globetrotter, dom är billigare (nästan halva priset) än den svenska importören Fliesbergs på själva kanoterna. info@globetrotter.de
(Skriv på Engelska, Tyska eller Svenska)

Annars kanske dom har adress till Klepper, dom vet nog.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
KA1 kanske?

Enligt vad jag har hört så skall kustjägarna byta ut sina kleppers mot nya estniska kajaker. I och för sig är många av dessa kajaker otroligt slitna, men ett fåtal brukar ju vara hyfsat nyinköpta. Dessutom finns ju chansen att de avyttrar kajaker som har legat oanvända i mob-förråd.

Detta är i och för sig andrahandsuppgifter, och det är inte säkert att någon utförsäljning av ev. utrangerade kleppers kommer att ske - men det torde inte skada med ett samtal till KA1/MKO för att kolla hur det står till...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips