Nytt kajak bygge

Jag håller med dom som tidigare nämnt att vi behöver inte ännu en kompromisskajak att välja på bland alla hundratals som redan finns.
Satsa på en ny nisch så får ni hela kakan av det kundsegmentet.
Förslag:
Något som håller på att komma är paddling i "Grönländsk stil". Det är litet och udda, bl.a. för att man måste bygga sin kajak själv fram tills nyligen då man faktiskt kan köpa en Qaanaaq 512 från japan för 25000:-
Bygg en rollkajak i grönländsk stil för halva det priset så är ni tidigt inne på en växande marknad med liten konkurrens!

Det finns fler perfekta kajaker...

...eller kanske är det så att den perfekta kajaken inte finns ;-)
Som torde framgå av diskussionen beror det på vem du frågar. 20 olika paddlare ger (minst) 20 olika svar. Ett gott hantverk och genomtänkta detaljer har nog i allafall ingen paddlare något emot.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Rockhopper 340 är kanon som motionskajak.

Väntar också med spännd förväntan på en Rockhopper 340 , kommer bli perfekt som motionskajak då man kommer att få ligga i för att hänga med paddelkompisarna i sina "riktiga" kajaker samtidigt så kommer man ha möjligheten att damma på lite hur som helst när leklusten faller på. Blir en kanonbåt att insupa lite saltvatten i bihålorna med i väntan på kajakernas kajak Clapotis.
Slår ni den P3 så kommer jag krypande på mina bara ben och ber om att få shoppa.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips