Nyazeland

• Trådstartare s.ladanges@privat.utfors.se (Stefan Ladänges)
  • Start datum

s.ladanges@privat.utfors.se (Stefan Ladänges)

Gäst
Hej!
jag undrar om någon har någon information om nyazeland?

Jag planerar att åka dit i framtiden och leta något bra fiske vatten.
och jag räknar med att vara borta ca 3 månader så jag vore tacksam om nån hade någon information

per.johansson@sigtuna.mail.telia.com (Per Johansso

Gäst
om Nya Zeeland

I tidningen Sportfiske nr 1/99 finns en artikel om fiske på Nya Zeeland som innehåller en del som du säkert har nytta av, fr a inspiration. Den fokuserar mest på flugfiske. Ett sant flugfiskeparadis där på andra sidan!
Tidningen kan du säkert låna på närmaste bibliotek.

Bästa hälsningar PER

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

robert_alander@hotmail.com (Robert)

Gäst
Fiske!!

Hej !
Jag harhaft förmånen att resa runt i Nya Zeeland, och har där testat både ett och annat.
Där finns bra havsfiske i t.ex. Bay of Islands, men också utmärkt öringsfiske på både nord- och sydön. Jag rekommenderar att kolla lite i Lonley Planets bok om NZ. Det finns också massor av sidor på nätet som behandlar just fisket i detta underbara land! Ett exempel är:
www.nzencounters.co.nz

Hoppas att du får ett lika underbart äventyr som jag hade.

/ Robert

Hej.

Köp ett årskort direkt. Kostar cirkus etthundra svenska och ger dig fritt tillträde till i stort sett alla vatten, såväl stillastående som rinnande, på både nord och sydön.
När du köper kortet medföljer också utmärkt information om fisket på NZ. Observera att kortet inte gäller på privata vatten och området runt lake Taupo på nordön. I lake Taupo och dess älvar köper man ett speciellt kort och sedan går alla ens fiskedrömmar i uppfyllelse...
Är du osäker på hur du ska fiska, hyr en guide direkt. Det är väl använda pengar och i många vatten en nödvändighet eftersom fisket skiljer sig en del från vad man är van som svensk.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips