• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nya vänner i Uppsala

Hej

Jag flyttade hit till Uppsala i vintras och skulle gärna vilja träffa några likasinnade friluftsmänniskor som kan tänka sig gå ut på promenader och/eller vandringar, med eller utan hund (jag har två vovvar) ridturer, eller skidresa eller något annat kul i stan; fika, bowla, umgås.

//Camilla

Hej

Jag flyttade hit till Uppsala i vintras och skulle gärna vilja träffa några likasinnade friluftsmänniskor som kan tänka sig gå ut på promenader och/eller vandringar, med eller utan hund (jag har två vovvar) ridturer, eller skidresa eller något annat kul i stan; fika, bowla, umgås.

//Camilla
Hej! (sent meddelande, men jag har varit inaktiv ett tag)

Bor cirka 40min från Uppsala.
Gillar vandringar, utflykter, skoteråkning (uppe i Lillhärdal. Om någon har skoter eller är intresserad av att åka/lära sig, hit me! Har två skotrar där uppe.), åker nedför, älskar att fika (som alla montörer gillar) osv.

20 år och utåtgående.

Ska dock på en utbildning i försvaret för att få söka utlandstjänst. Åker den 15 september och är borta i tre månader.

EDIT; Oj, kollade fel på datumet vid postning. Lite väl sent kanske.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har bott och studerat i uppsala i snart ett år nu, så börjar hitta lite i staden med omnejd. Tycker själv om ganska många och varierade aktiviteter i naturen(vandring, rida, kitesurfa, klättra, springa, slackline mm). Flickvännen har hund som jag brukar ta med ut och springa, och hon har även 2 hästar som vi rider ut på då och då. Bor på eriksbebrg så har nära ut till hågadalen. Hör av dig om du vill ta en promenad med hundarna någon dag.
/Richard

Ännu senare

Hej

Ännu senare svar, jag vet, men ändå.

Jag är infödd Uppsalabo, men utflyttad sen ett bra tag. Bor i stan fram till jul på ett tillfälligt jobb. Har varit dålig på att ta mig ut i naturen men skulle kunna gärna komma iväg. En idé vore en dagstur längs Upplandsleden. Ta buss ut från stan en lördag- eller söndagmorgon och promenera tillbaka ett par mil. eller nåt annat i den stilen. Sätter man ut en trevare på forument kan det ju tänkas att fler är intresserade?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips