Nya allround-lagg

Ska ha nya skidor...
Åker nu på Pocket Rocket, Cobra bindning o T1.
Skidorna är bra till topptur i puder men för mjuka för mig.

Vill ha puderskidor som går i pist och inte är allt för tunga. Vill kunna pressa kanterna i isen. Ska gå på topptur.

Dynastar Legend
Rossignol B3
Salomon Scream?

Någon som har tips om de här eller andra lämpliga lagg?
 
hej!

Kan verkligen rekomendera Dynastar Legend, jag har 8800 mer en puderskida men funkar mycket bra till det mesta om det inte är isigt. Jag skulle gissa att 8000 skidan skulle vara en mycket bra allroundskida, har flera kompisar sedan min säsong i Chamonix som körde på den och var mycket nöjda.

Gustaf
 
Palle_Z; sa:
Hänger inte med i skiddesign riktigt men det där låter som gamla lagg. Har du tittat på Karhu Jak BC?

-Palle

Alla de modellnamnen har funnits länge, men är uppdaterade.

Legend 8800 verkar vara otroligt populär. Jag har inte testat den själv, men jag har enbart hört positiva omdömen.
Salomon skulle jag inte köpa efter en ruskigt dålig erfarenhet för några år sedan, men de kan ju ha ändrat konstruktionen...
 
Jag nämner bara: K2 World Piste anno 2004.
Grymmare skida har jag aldrig åkt på. Synd att jag inte hade stålars nog att köpa dem då och ännu mer synd att de slutat tillverka dem i det utförandet nu.

Skitbra kantgrepp på isen och bara helt underbar. Inte allt för tunga heller och tillräcklig bredd att flyta lagom högt i lössnö.

/Samme
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rike Problem med längd på nya lagg Telemark 3
svamp lacka lagg Telemark 4
Langenbrunner Breda lagg?? Telemark 0
niduri Är mina lagg för långa? Telemark 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.