Ny skaljacka - men vilken?

Min älskade North Face-jacka med GT, som hängt med året om i 7-8 år är defenitivt på upphällningen. Jag är i valet och kvalet mellan Haglöfs Vandra, Haglöfs Velum, North Face Deagon herr och Marmot Wm´s Cosset Component Jacket.

I nuläget så har jag ingen regnjacka, utan har vid behov använt skaljackan, men jag funderar kring det också.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag använder den jämt, typ: till och från jobbet, om det är kallt där också, (jobbar som fsk-lärare), på stan, när vi är ute med familjen på lekplatsen eller i skog och mark, lättare camping, som regnjacka. Kort sagt, istort sett alltid när det behövs en jacka, och situationen inte kräver att jag är uppklädd med kappa! ;)

Jag skulle titta på lite mer ovanliga märken. Kanske i England eller Usa för att komma undan lite billigare eller jaga Reor just nu. Du har just missat Rab Latok Event för 1500 på northstar.se om du inte har herr xl.

Rab är ett intressant märke, Montane Likaså, Outdoor Research.

Skickat från mobilen

Problemet är att jag är liten och rund. Marmots var den enda damjackan som satt något så när bekvämt över höfterna, Haglöfs fick bli en herr XL och NF herr L (damvarianten inte provad eftersom den var fodrad)

Tycker också att det är lite svårt att hitta en skaljacka som jag trivs med. Hade själv gärna sett lite mer kvinnliga alternativ till damjackor. Men det är väl svårt att kombinera funktion med den typen av design.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips