Ny packraft

Min gamla Alpacka behöver bytas ut och efter att ha kontrollerat vad de nya modellerna kostar är jag smått chockad. Köpte min för många år sedan för strax över 6000kr men motsvarande modell går nu på minst det dubbla. Vad finns det för alternativ på marknaden som kan uppfylla mina behov av lång paddling i strömmande vatten och fors inte mer än klass 2-3, med lastkapacitet på minimum 130kg och torrvikt som är bärbar längre sträckor tillsammans med resterande packning?
 
Ja det är tyvärr dyrt, men kul. Jag har en MRS Microraft för de ändamålen, men det finns ju Kipara & Alpacka oxå, och en del andra. Det finns lättare modeller, men dom lättaste passar bäst för mkt vandring och ingen fors.
 
Kipara Char ser faktiskt ut att kunna vara vad jag söker. Ska titta närmare på MRS produkter också. Tack för svaren.
 
Min MRS Microraft är en bra kompromiss som funkar till allt. En MRS Nomad är tyngre men snabbare att paddla och bekvämare. En Anfibio Rebel 2k är mindre och lättare, kanske för liten och inte så bra i fors. Trixigt val --- :cool:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.