Ny Mtb, TREK 8000

Är pga cykelstöld nu tvungen att köpa ny mtb. Har varit och kollat på en TREK 8000, årets modell.
Komponenter: Rolf dolomite disc, hayes skivbromsar(hydral), Bontanger vevparti, xt vxl bak, Judy Sl gaffel,

har provat cykeln och tycker den är skön att åka på, men det jag är frågande till är skivbromsarna, hur de blir under leriga förhållanden? Tappar de effekt?

Jag skulle få ge ca 13 000 för cykeln som har varit demoex och gått lite i skogen.

Är det rimligt pris? Är det en rimlig cykel (medelmotionär som kör långlopp)?

Vad det gäller bromsarna är det nog så att de fungerar bättre under hårda förhållanden än vad V- och Cantilever-bromsar gör. Inget att oroa sig för alltså.

Samma cykel men med v-bromsar kostar 1049$ på Helen's cycles i USA så 13000 är ett någotsånär rimligt pris, kanske lite högt defenitivt inte billigt.

Personligen tycker jag att man satt lite väl upprätt på den trek som jag har testat.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips