Ny GPS från Silva?

Hej,
mitt första inlägg här, har just börjat leta info för att köpa en GPS och hört ryktas om att Silva kanske kommer med en ny i höst.

Hittade detta på European Outdoor Trade Fair, 2004 (www.european-outdoor.de/de/index.php?/de/presse/neuheitenliste/neuheitenliste.php?id=31&lid=687):
"SILVA ATLAS: Neues Hand-GPS von Silva mit Kartengrafik und vielen Funktionalitäten. Großes Display (7,3 cm diagonal), einfache Menüführung und MMC-Kartenspeicherschacht."

Silvas företag i USA, Brunton (www.brunton.com) säljer redan en Atlas GPS i USA och utlovar många nyheter under augusti.

Enligt ett inlägg på nyhetsgruppen sci.geo.satellite-nav ska Brunton Atlas vara en Lowrance iFinder (www.lowrance.com). Bägge verkar använda "MMC/SD digital media memory card" som jag antar att det står något om i den tyska texten ovan från Silva.

Är det någon här som vet något mer om Silvas planer eller om GPS från Brunton och Lowrance?

/bege

Det var på tiden

Multinavigatorn börjar ju bli rätt gammal vid det här laget och senaste programuppdateringen kom väl för snart 2 år sedan. Så det är ju på tiden att det händer något nytt hos Silva GPS.

Jag hoppas att de samtidigt kommer med ett nytt kartprogram värt namnet. Kartex framstår ju nästan som en Rolls Royce program i jämförelse med silvas nuvarande kartprogram Global map planner...

/Niklas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips