Ny Firmware till Garmin Legend (och Vista)

Nu har det kommit en releaseversion för Legend (och Vista).

Det jag tycker är mest praktiskt är att man nu kan få den visa sitt namn och telefonnummer när man slår på den. Värt mer än de flesta andra (nya) funktionerna!

/Andreas

Laddas hem här
http://www.garmin.com/support/download.html

Infogar changeloggen från förra versionen som släpptes.

====
Changes made from version 2.41 to 2.50:

Added South African Grid support.
Added Indian Grid support.
Added GPS Accuracy as a selectable field accessible from the trip computer, map, and compass pages.
Corrected potential calculator lockup or shutdown.
Added ownership page to be shown at startup. To enter owner data, select “Owner Information” option from the main menu page’s option menu.
Added “yards” label on trip computer page in big numbers mode.
Corrected potential shutdowns when do find-by-name city searches with multiple maps types loaded.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Svenska

Lite översättningar till svenska har också kommit med, ser jag nu, efter att ha laddat in och provat.

Notera att på systemsidan kallas det numera WAAS/Egnos, inte bara WAAS. Kom ju passande till provkörningarna denna veckan!

Anders

Glömde det viktigaste??

Dessutom har de rättat till problemet att tidzonen halkade iväg till Almaty titt och tätt.

Den har jag retat mig på länge, så det tycker jag är det viktigaste i denna uppdatering.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips