Nostalgi!

Jag bodde i Falun på 70-talet, så även jag var kund hos Heimers. Om jag minns rätt så låg butiken nere i en källare. Där investerade jag i en FR ramsäck på 50+30 liter, och den används fortfarande ibland. Dessutom köpte jag en dunjacka Mountain Equipment av värstingmodell (Everest?), oanvändbar utanför polartrakterna. Men Heimers försvann väl rätt tidigt?
Bodde i Ludvika 74-78, det var då jag frekventerade Heimers. Bra läge för sista-minuten inköp när man körde förbi ut mot E4an för vidare färd norrut. Jo det var i alla fall källarkänsla. Ingen aning om när de klappade igen.
Men visst fanns det någon i Insjön också (Nej! Inte Clas Olsson!), har för mig det började på H det också men helt tappat namnet. Var där ett par gånger också.
 
Du menar den här? ;) Jag gjorde lumpen lite tidigare än dig, men visst är det väl i fullgott och steriliserat skick fortfarande? 😁
Japp, exakt ett sånt! Jag tror att det färskaste jag hade var från 1992... underbar 80-talsklang på "strålsteriliserat", förresten. Förekommer det idag?

Jag har för mig att det fanns ett bäst före-datum på förbanden, så det kanske har krupit in några bakterier sedan 1987 trots allt. Bäst att behålla det som souvenir istället (det finns ju både lättare och mer effektiva förband att ta med på vandringen idag).
 
Japp, exakt ett sånt! Jag tror att det färskaste jag hade var från 1992... underbar 80-talsklang på "strålsteriliserat", förresten. Förekommer det idag?

Jag har för mig att det fanns ett bäst före-datum på förbanden, så det kanske har krupit in några bakterier sedan 1987 trots allt. Bäst att behålla det som souvenir istället (det finns ju både lättare och mer effektiva förband att ta med på vandringen idag).

Den låg i benfickan av gammal vana många år efter muck men numer är den faktiskt utbytt mot nyare version :)
 
Bodde i Ludvika 74-78, det var då jag frekventerade Heimers. Bra läge för sista-minuten inköp när man körde förbi ut mot E4an för vidare färd norrut. Jo det var i alla fall källarkänsla. Ingen aning om när de klappade igen.
Men visst fanns det någon i Insjön också (Nej! Inte Clas Olsson!), har för mig det började på H det också men helt tappat namnet. Var där ett par gånger också.
Menar du Bröderna Tysklinds? Stor lycka när Tysklindskatalogen kom.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.