North Face regnjacka?

Är det någon som har erfarenhet av North Face Talkeetna Jacket? Vad tyckte ni isåfall? Jackan är gjord i HyVent, är det någon som har kommentarer angående det materialet?

Hur är kvaliteten på North Face generellt sett? Hur står den sig t.ex. om man jämför med våra svenska märken (Haglöfs, Tierra, Fjällräven)?

Helt Okej!

Jag köpte min jacka för halva priset på stadium (699kr) och jag är över förvåning nöjd. Nu försöker ju mina bevandrade friluftsvänner övertyga mig om att den inte borde funka, för att det inte är GT... :)

Jackan är helt OK och kvalitén är mycket bra. Tejpade sömmar och allt det där. Dessutom verkar det vara bra finish på allting. Jag är supernöjd med alla mina TNF-grejer. Tyvärr har det gått lite mode o trend i TNF, men iaf jag tycker att de gör prisvärda grejer.

Jämfört med fjällrävens regnställ, tycker jag att det rockar. Dock är luvan lite taskig. Du kan ju kika på Mountain Equipments regnställ, det ligger i samma pris och är helt OK.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Luvan

Just luvan är det som har fått mig att tveka när det gäller jackan, jag är inte så förtjust i invikbara luvor och även om den verkar hyfsat funktionell så tycker jag att den är i största laget, även om man drar åt den. Hur har den funkat att använda i regn? Sen är ju dragkedjan vänd tvärtemot normalt och det tycker jag känns väldigt bakvänt, men det kanske är en vanesak?

Hursomhelst så tror jag att jag ska slå till, jag har också sett den på rea på Stadium och som sagt, priset är ju bra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips