• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Norrut i vinter för skidåkning

Söker sällskap för resa norrut till snön i vinter. Jag vill åka både utförsåkning och längdskidor. Lite sugen på att lära mig telemarkåkning.

Men, jag saknar sällskap. Nån som vill hänga med?

Det vore trevligt om du bor i Göteborgstrakten så kan vi träffas några gånger innan och se vad vi tycker om varandra.

Funderar lite själv på resan norrut om och när den blir av i vår, är lite beroende på när jag får jobb och hur det löser sig. Har mest gått på tur mellan stugor och de senaste tre åren använde jag tält, åker med telemarkskidor som är lite bredare är turskidan. Gått telemarkskurs för att kunna åka utför när man får tillfälle till det. Som skåning åker jag hellre än bra(gröna och blå nedfarter i sverige).

När och Var hade du tänkt dig åka iväg. Är det typ Åres skidbackar med liftsystem eller skog och kalfjäll som du vill vara i? Lift är oslagbart om man ska träna telis då men inte bränner energi på att ta sig uppför.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
jag följer gärna med gillar både utför å på längden, bor dock i hälsingland, är ledig varannan månad så har rätt mycket tid..för aktiviteter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips