Norröna Recon Pack 125 l impulsköp.

Jag vet inte om jag klarar att släppa den men var finns du? Bor i Sthlm och min har legat inplastad i krympplast nåt år nu då jag köpte lättare säck pga ont knä.
Jag finns i Hjuvik utanför Torslanda. Såklart så längt västerut man kan komma nästan.
Jag vet känslan. Jag har massvis med grejer som står för ett liv jag inte lever längre. Kan rota fram både dykargrejer och telisskidor om du vill byta. Skämt och skidor.
Om du kan tänka dig sälja den så kanske jag kan tänka mig köpa den. Överväger en konsert på Nalen den 21/3 nämligen. Vilken generation av säck är det? Vilken färg? Sliten eller inte? 🥸

Tydligen är jag så dum inuti huvudet att jag ska gå militärklassen. Min lila/svarta Victor kommer inte vara tillåten. 🫣
Nu hittade jag en snigel 110 begagnad. But I’m yet to pull the trigger.
Jag ska välja glädjen i ett dygn i september. Hoppas jag.
Ta mig inte på orden men står det uttryckligen att det ska vara en militär rygga?

En från snigel är ju inte heller försedd med M-nummer även om den säkert har brukare i FM.

Men har du en tilldelad rygga som tjänstebruksutrustning som funkar för 20kg? SKa du gå i miiltär klass så borde du väl ha det? Vi ska inte prata befattningar men även HV tildelas väl stridssäck 2000 nuförtiden och den borde väl funka ok, eller? Du kan inte ta ut en på tillfällig lån annars när du berättar om dina planer?
Det är ju bara 24h... :cool:

/Patrik

Det som lockar mig med Norrøna 125 l är bärsystemet och att använda sidfickorna som en separat ryggsäck.
Norrøna 125 l är 1,1 kg tyngre än min 155 l karrimor
men 1,1 kg är försumbart för mig. Min karrimor har även alternativet att använda sidfickorna som en separat ryggsäck som jag har mycket användning av.
Det längsta jag förflyttar mig till fots är 10 km där lådcykeln inte kan ta sig fram.
Utöver det så hade den ryggsäcken med det bärsystemet varit en utmärkt go-bag om lådcykeln havererar och tar flera dagar att reparera.
I skrivande stund finns den bara att köpa hos Norrøna men xxl förhandlar de kanske har den om en månad förhoppningsvis till lite lägre pris.
Kanske är det slöseri när jag redan har en stor ryggsäck med ok bärsystem.
Hade velat esta den in butik med 50 kg packning för att se om bärsystemet gör tillräcklig skillnad för att motivera det höga priset.

Jag finns i Hjuvik utanför Torslanda. Såklart så längt västerut man kan komma nästan.
Jag vet känslan. Jag har massvis med grejer som står för ett liv jag inte lever längre. Kan rota fram både dykargrejer och telisskidor om du vill byta. Skämt och skidor.
Om du kan tänka dig sälja den så kanske jag kan tänka mig köpa den. Överväger en konsert på Nalen den 21/3 nämligen. Vilken generation av säck är det? Vilken färg? Sliten eller inte? 🥸
Jag kan ta fram den och ta lite bilder. Fint skick då den använts på fåtal veckovandringar och som packåsna ut på ripjakt. Plus att jag är rätt petig med mina grejer. Ser att jag skrev om den 2013 så köpt nån gång där efter jag totalt ledsnat på en gnirkande och kass Fjällräven Kajka.

Ta mig inte på orden men står det uttryckligen att det ska vara en militär rygga?

En från snigel är ju inte heller försedd med M-nummer även om den säkert har brukare i FM.

Men har du en tilldelad rygga som tjänstebruksutrustning som funkar för 20kg? SKa du gå i miiltär klass så borde du väl ha det? Vi ska inte prata befattningar men även HV tildelas väl stridssäck 2000 nuförtiden och den borde väl funka ok, eller? Du kan inte ta ut en på tillfällig lån annars när du berättar om dina planer?
Det är ju bara 24h... :cool:

/Patrik
Mnjae. Snigelsäcken finns på förrådet för vissa förband. Dock inte HV. SS2000 är uteslutet. Det är inte en bra säck. 30liter, ingen ram och höftbälte av ”bilbältetyp”
Du kanske tänker på en annan rygga. 😀

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.