Nödig i kajaken??

• Trådstartare vskytt@hotmail.com (Victoria)
  • Start datum

vskytt@hotmail.com (Victoria)

Gäst
Hej!

Jag undrar om det är någon som har nåt bra tips på hur man ska göra som kvinna
om man blir nödig i kajaken.
När det inte finns någon möjlighet att gå iland vill säga.

Tacksam för ideer och tips!

Hälsningar Victoria

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Britta.Johansson@wineasy.se ()

Gäst
titta i Globetrotter

Tyska Globetrotter (www.globetrotter.de) har i sin innehållsrika katalog några skålformade grejer som töms i en slang för kvinnliga behov - vet inte om dessa funkar sittande i kajak, jag har hållit mig inom räckhåll för stranden.

thure.bjorck@sssk.se (Thure Björck)

Gäst
Prata med apotek

Apoteket har åtminstone en modell av kvinnopotta för stående bruk. Om den är användbar i kajak beror nog på balanssinne storlek på sittbrunn etc.

Problemet du har är nog ett vanligt bekymmer och det vore intressant och höra hus ni tjejer löser det, Är det lugnt väder kanske det vettigaste är att ta en simtur och kissa simmande.

Thure Björck

Nisse

Gäst
Piloter har samma problem

Ett vidarebefordat tips som jag läste i rec.backcountry:
Piloter (män som kvinnor) som kör småflygplan har precis samma problem. Hör efter med affärer som säljer tillbehör för piloter/kolla i pilottidningar.

Det är ett problem för män också. Inte så lätt att pissa i kajaken, och få har dasar som når över sittbrunnskanten! Tror jag pinkat nångång i ett öskar, men nog mest för att kolla om det gick.
En del män måste ju stå upp också, och då blir ju problemet ännu större .

Det finns flera yrkeskategorier som inte helt enkelt kan gå på toa precis när de vill:
Kranförare på byggen, krypskyttar, m fl
Vuxneblöja kan vara ett alternativ.

Men är det fritidspaddling hade jag planerat min tur så att jag kan gå på toa före längre passager, verkligen göra det och dricka lagom mycket så man klarar sig till nästa gång man kan gå i land.

Medicinska förhållanden kan såklart göra att man behöver oftare än andra men det borde gå att planera för.

/Patrik

Finns ju de som paddlar långa havsöverfarter och även övernattar tror jag hört talas om. Eller om va det roddbåt kanske, men det är ju nog lyx i jämförelse.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips