Nikon F100

Hoppsan !

Det var ju inte meningen att starta ett märkeskrig här.

Det jag menade med vissa Canon tex Eos 5 o Eos 1 + 1n
och 1v gällande vissa inställningar måste hålla ner en knapp (eller 2) vrida på ett hjul titta i displayen.

Ska man tex ska ställa om från Spotmätning till Centrumvägd eller Från A till S eller Af one shot till annat listan kan bli lång.......
Samt att man vill ha info i sökaren om man har tex Matrixmätning eller centrumvägdvägdmätning inställd.

Exponeringskompensationen dock på baksidan e mycket bra.

Självklart e de en smaksak.
Personligen föredrar jag Då Nikons interface F100 då.

Nikon har haft en jobbig varaiant med F70 med bläddrande i menyer/display

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
No worries

Har inga personliga erfarenheter av just F100:an, men många kända natur fotografer bla Mattias Klum använder just den modellen. Så den pallar nog. Jag har ägt en F 90x sedan ett par är tillbaka, och den har varit med både i fjällen som i kajaken och den har aldrig krånglat eller på något sätt gjort mig missnöjd. F 100 :an borde vara bättre tilloch med.
Det är ju till sist du som använder kameran som sätter gränsen för hur mycket den klarar av, vem som helst kan föstöra en kamera, hur styktålig den än är.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips