Nikon F100

Hoppsan !

Det var ju inte meningen att starta ett märkeskrig här.

Det jag menade med vissa Canon tex Eos 5 o Eos 1 + 1n
och 1v gällande vissa inställningar måste hålla ner en knapp (eller 2) vrida på ett hjul titta i displayen.

Ska man tex ska ställa om från Spotmätning till Centrumvägd eller Från A till S eller Af one shot till annat listan kan bli lång.......
Samt att man vill ha info i sökaren om man har tex Matrixmätning eller centrumvägdvägdmätning inställd.

Exponeringskompensationen dock på baksidan e mycket bra.

Självklart e de en smaksak.
Personligen föredrar jag Då Nikons interface F100 då.

Nikon har haft en jobbig varaiant med F70 med bläddrande i menyer/display

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
No worries

Har inga personliga erfarenheter av just F100:an, men många kända natur fotografer bla Mattias Klum använder just den modellen. Så den pallar nog. Jag har ägt en F 90x sedan ett par är tillbaka, och den har varit med både i fjällen som i kajaken och den har aldrig krånglat eller på något sätt gjort mig missnöjd. F 100 :an borde vara bättre tilloch med.
Det är ju till sist du som använder kameran som sätter gränsen för hur mycket den klarar av, vem som helst kan föstöra en kamera, hur styktålig den än är.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips