Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har med årens hjälp begåvats med köldkänsliga och allmänt ömma fötter och undrar därför om neoprenskor skulle vara något för mig. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av dessa i kajaken, i vattnet och på land?
Har en gammal/snarlik modell till dagens Hiko Flexi. http://www.hikosport.com/flexi-shoes-2914/
Har bara använt dem vid sommarpaddling så jag kan inte svara på hur varma de är för kylig vår/höst. Skönt att ha när man hoppar iland på okänt underlag, läskiga havstulpaner och annat vasst. Inte i vägen i kajaken heller, tycker jag. Nöjd, helt enkelt!
Jag har alltid neoprenskor eller stövlar. Behagligt för fötterna både i kajaken och när jag kliver ur. Stövelmodellen slutar under knät -då plurrar jag inte om jag kliver i/ur i vattnet.
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
3 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...