• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nån som ska vandra kring storulvån i mitten av augusti

Det vore trevligt o höra om det är någon annan "ungdom" som ska vandra i jämtlandsfjällen (sylarna, blåhammaren mm) i mitten på augusti??

Ungdom var väl ett tag sedan. Men allt är ju relativt utom acceleration, som att krocka med en gran. :)

Själv tänkte jag ta bilen från Stockholm dit upp antingen i slutet av juli eller mitten av augusti, utan att krocka med något. Vandringskompisar eller inte, bestäm själv, men det finns plats för tre-fyra till med packning. Vi delar på bensinen.

Planen just nu, om någon vill vandra åt samma håll, är Storsylen och Helagsfjället.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sällskap på vandring

Jari och Karin!
Jag och min kompis Lasse (båda födda 67) ska gå i Jämtland 13-23 augusti. Vore kul att bli några stycken! Hör gärna av er om någon är intresserad av att hänga med oss! Kan tillägga att vi har god vandringsvana och bor i tält.

nettan.andersson@tjohoo.se

/Nettan

Just den 13:e ska jag springa midnattsloppet. Därtill är jag dessutom utmanad. Men 14:e kan jag åka.

Det är ett kul lopp. Rekommenderas! :)

karined; sa:
Det vore trevligt o höra om det är någon annan "ungdom" som ska vandra i jämtlandsfjällen (sylarna, blåhammaren mm) i mitten på augusti??

Tar en tur i krokarna, Storulvån, Blåhammaren, Sylarna, startar nog i Enafors sen får man se var det blir. Planerar att gå 15-16 och ca en vecka framåt.

hänger gärna på

Tjenamors.
Jag och min kompis Anna tar oss gärna en tur upp till fjällen. Vi är båda födda 86 och räknar oss ännu som unga. 14-18 aug skulle nog passa oss bäst (lite sent ute men en vet aldrig). Vi bor i Östersund (Odensala och Frösön). Konditionen varierar. Men det vore kul att komma ut lite och få en nypa fjällluft och lite fina vyer.

Ursäkta detta formella och fantasilösa brev, jag/vi är inte så tråkiga som jag/vi verkar.

Kan ju alltid slå en signal på
Anna: 070-6078119
Viktor: 073-8376027
eller maila på V_Vikman@hotmail.com eller,
Anna.Bromee@mp.se

Vi hörs

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips