Nån som har koll på vattennivåer och snöläge i Saltoluokta, Abisko och Kebnekaiseomr?

Hej!

Jag är så vandringssugen och vill norrut, helst mot Saltoluokta, Abisko eller Kebnekaiseområdet. Eller möjligen Sylarna. Jag undrar är om någon har vandrat där nyligen/är där nu el jobbar där och kan ge mig en rapport angående vattennivåerna och snöläget på respektive platser? Det finns webbkameror att tillgå på nätet men jag har inte hittat dem och föredrar en rapport från någon på plats! Jag vet att det är smartare att vandra i juli och då är stugvärdarna på plats (när anländer de till respektive ställe?). Men i juli har folk också semester och då blir det trängre på lederna (utom om jag går från lederna så klart). Vill helst vandra på hösten men kommer inte vara möjligt med en längre vandring i år. Så ja, det är sommaren jag har att välja på.

Tack på förhand!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Finfin uppdatering från Saltoluokta.

Annars går det ju alltid att ringa fjällstationerna, så får man dagsaktuell info. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips