Någon som...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Svar på någon som....

Hej

Nej jag har inte byggt nån, ännu, men jag fick låna en snarlik som skulle e u bära 120kg, den såg delikat ut och var vådligt lätt på bryggan men väl i vattnet var den mycket stabil och snäll. Synnerligen frestande...
Just när jag kommit åter hem var jag mycket sugen på att bygga en direkt, men skyllde på att garaget var fullt och sen blev vi med en faltboot för två och det är ju nästan lika roligt som tandem så där stannade det. Men jag har länkar och adresser i kanotpärmen inför framtiden.
Som skolpojk lånade jag en enmanskandensare och den var mycket trivsam om än tygre vid lyft till bryggan och från boden där den låg.
Klart du skall bygga en sån liten smidig och lätt sak. Lycka till.

Johan

Jag kom precis hem från en kompis som har börjat bygga en sådan, ser intressant ut.
Det ser ut att kunna bli en bra kanot men man vill nog inte gå på en vass sten med den.

Tanken var att jag själv skulle byggt en nu så att den skulle bli klar till semestern men tyvärr insåg jag att jag hade lite för många projekt för att jag skulle kunnna göra det med gott samvete.
Nimrod 12 var vad jag hade tänkt mig, det lockar ju med en kanadensare på 6,5 kg.

/Esping

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips