Någon som testat MSR Simmer Lite?

Hej!
Jag tänkte köpa ett multifuelskök, för att klara vintern, eventuellt kommer det följa med på sommarfjällvandring också. Jag är gramjägare och tycker att MSR:s nya Simmer Lite verkar sympatiskt. Dessutom tror jag det är relativt tyst. Simmer betyder ju småkoka/småputtra, men jag har läst lite på amerikanska hemsidor att det inte klarar just detta så bra. Jag vill kunna bränna på ordentligt för att smälta snö, men även kunna finlaga egentorkad mat, koka ris och liknande. Någon som har egen erfarenhet?

Karin

Efter krav

Så ha du ju sagt vad du vill ha.... Tror mera på ett jetbrännarkök för dina ändamål. Med ett labbnät med asbest eller ett konservburkslock kan du alltid småkoka men för att smälta snö behöver du ett kök med fjong i! Gärna stor gryta oxså! DVS 3000W är viktigare än fabrikatet.
//J

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Jag är nöjd med Simmerlite, lätt och bra effekt, men möjligheten att småkoka är högst begränsad. Då finns det andra kök.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips