Någon som har erfarenhet av Northstars syntetsäckar?

Hej!

Har tittat på Northstars syntetsäckar på webben och de ser intressanta ut. Tänker särskilt på
* raw power 0,9 kg -2 gr komfort, Thermolite Extreme 799 kr
* Arctic Alpine Compact Light 1050 g -6gr komfort, Polarguard 3D 1 075 kr

Dessa konkurrerar i mina tankar med
* Mountain Equipment Sleepwalker 1050 g komfort +0 Extrem -7 1 295 kr (Addnature)
* haglöfs outback zero 1150 g 0 gr 7 gr komfort, dupont thermolite 745 kr (getout)

Vill ha en lätt säck för främst sommarbruk. Northstars säckar ligger ju bra till i pris jämfört med ME-säcken. Är det någon som har några erfarenheter av några av dessa säckar?

Tack, Eva

raderad04

Avslutat
ehn; sa:
Har tittat på Northstars syntetsäckar på webben och de ser intressanta ut. Tänker särskilt på
* raw power 0,9 kg -2 gr komfort, Thermolite Extreme 799 kr
Hej
Jag har en RP Bolero 1,70kg Thermolite Extreme -22 har bara använt den under sju dagar i somras. Jag tyckte inte den var vare sig för varm eller kall. En kväll frös jag men det berodde nog mer på att jag gått 10 timmar i regn och var utmattad och genomfrusen. Men ring till North Star och snacka om vilka behov du har. De är ärliga grabbar som inte försöker kränga dåliga säckar - subjektiv uppfattning - jag tog min säck på deras inrådan och för mig var det pris och behov som avgjorde. Fast den sk kompressionspåsen var löjligt dålig. För övrigt är företaget RP Ungerskt - om det inte är företagets Ungerska sida - och säcken är sydd i Kina // Roland

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag har köpt en winter-light, dock ej använt den ännu.
Den känns helt OK kvalitetsmässigt
Polarguard 3D är ju den bästa syntetfyllningen. Jag jämförde oxå med ME-säckarna som har 3D. Klart prisvärt!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.