Någon som handlat av Eastpole och då förskottsbetalat?

Guest

Gäst
Hej!

Har beställt en kajak från Estland av företaget Eastpole. De vill dock att man betalar hela summan i förväg innan de sedan transporterar kajaken till Stockholm.

Jag vet ju att flera av er har köpt kajak därifrån..men har ni förskottsbetalat då? Är det säkert att göra på det viset?

Inte speciellt kul att betala in pengarna..åka 50 mil för att hämta hem den och då upptäcka att det inte finns någon kajak..eller att någonting är fel på den.

Jag är medveten om att det tidigare har skrivits en hel del om kajaker från Estland..men jag har inte läst någonting om denna typ av betalning. Så snälla..hänvisa mig inte via länkar om dem inte svarar på det jag verkligen undrar över - nämligen om någon av er har erfarenhet av att förskottsbetala till företaget Eastpole i Estland..

Mvh
Jonas

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Guest

Gäst
Miller418; sa:
varför skall du förskottsbetala den om du skall hämta den där?

Ursäkta..men har jag någonsin nämnt att jag ska hämta kajaken där????

Jag skrev istället att de vill att jag förskottsbetalar innan de skickar kajaken till Stockholm!! Det är väsentlig skillnad!

Att jag har 50 mil att köra för att hämta den beror på att jag bor i Karlskrona. Alla svenska medborgare bor inte i Stockholm..

Du får nog ta och läsa mitt första inlägg en gång till tror jag..

/JP
[Ändrat av forstheim 2002-08-11 kl 22:08]

Förskottsbetalning ok

Hej!
Jag har förskottsbetalat till Eastpool, och min kajak har anlänt till Stholm enligt plan. De säljer massor kajaker till Sverige, tror inte det är några problem. Däremot kan det ju bli problem med ev. reklamationer.
Du kan ju låta skicka den från Sthlm till K-krona med ett tranportbolag, kan bli billigare än att ta ledigt och köra själv T o R.

Guest

Gäst
Tack Marje för ditt svar!

Även om om nu svaret var lite väl sent..hehe. Jag har nämligen redan beställt, betalat och hämtat kajaken i Stockholm.. :). Det gick hur smidigt som helst och jag är än så länge väldigt nöjd med mitt köp. Betänker man sedan att den totala kostnaden för kajaken med frakt till Stockholm, svensk moms och tull slutade på ca 6700:- så blir man inte ledsen. Jag köpte en Mari 3 Extra med alltså både skädda och roder samt två stora ovala luckor och en day hatch.

Ska ut och paddla nu tänkte jag eftersom jag har fyra dagar kvar på min semester.. :)

Ha det gott!

Mvh
Jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips