Någon som är villig att offra en dag för att rädda liv

Hej Kära Forummedlemmar och ni som helst bor kring Motala och där i närheten.

Den 11:e juni ska jag försöka slå rekordet på enhjuling genom att enhjulscykla Vätterundan under 24 timmar. Dt blir i så fall ett inofficiellt svensk rekord (det gamla är på 43 timmar) Jag kommer inte att ha några som helst marginaler. Finns det någon själ som skulle kunna tänka sig att köra runt och assistera mig med mat, dricka ha reservcykel i bilen mm. Jag har räknat och räknat på det och kommit fram till att det blir mycket svårt om jag ska in på matställen och beställa mat, vänta på den osv och vi ska ju inte tala om, om det är så jag får fel på min cykel, då kan det ta timmar att laga och då är det kört. Jag är inte glad för assistans vill helst klara mig själv men nu måste jag be om hjälp, annar går det inte!

Så frågan är finns det någon pigg och alert person som kan köra min bil från Motala kl 08.00 den 11 juni t o m den 12 juni förhoppningsvis kl 08,00 senast. Personen måste vara en glad typ som kan sporra och uppmuntra om jag ev skulle komma i några svackor. Jag kör ju för Cancerfonden och lägger ut massor av pengar för att få in mitt mål 50 tkr till dem så kan du nöja dig med en inte alltför stor lön för detta arbete så skulle jag vara tacksam. Jag betalar dig ur egen ficka annars gör jag allt helt ideellt och alla kostnader står jag för.
I samhällen gäller det att vara ute lite med en cncerfondsbössa och försöka samla in lite. På bilen sätter vi upp affischer om vad som pågår. Jag kommer också att tillverka dockor i naturlig storlek som ska få sitta på enhjulingar (två stycken) med sportkläder och hjälm så klart samt cancerfondsbössor i handen. Bredvid kommer det att finna en stor affisch vad allt gäller samt möjlighet att riva av ett infoblad med postgiroinbetalningsort till Cancerfonden. Jag ska be att få ställa dem i affärer i samhällen där jag gör mina tre utmaningar jag kallar "Alla goda ting är tre" och som helt är för cancerfonden (alltså Höör, Motala, Kalmar)

Se mina sajter så får ni reda på allt vad som gäller mina oerhört fysiskt krävande utmaningar. Ja, Tokmannen i Kalmar och på Öland ska vi kanske inte ens tala om för då syr dom väl in mig på någon anstalt (skrattar) men om den och övriga utmaningar finns att läsa på
http://www.cancerfonden.se/roland

och http://www.ant-sut.nu

Tack för att Ni orkade läsa och förhoppningsvis är det någon som kan hjälpa mig så hör av er hä då så tar jag kontakt!

Så finns det några medmänniskor här som kan tänka sig att göra detta så skulle jag vara Er oerhört tacksam. Ni måste dock kunna klara en natt utan sömn då jag kör nonstop. Kön och ålder är oväsenligt men ni måste sim sagt ha glimten i ögat, vara pigga och sporra både mig och andra att lägga pengar i bössorna.
Med vänliga hälsningar
Roland Fors se gärna min hemsida på cancerfonden
http://www.cancerfonden.se/roland

och min egen hemsida http://www.ant-sut.nu så att Ni ser att jag är en tok men en ofarlig och snäll och förhoppningsvis medmänsklig sådan. Tack för att Ni läste och ser fram emot att från någon. Skrev i forumet Vätternrundan men där var det ingen som var intresserad, vilket jag tycket var lite konstigt och blev lite besviken över. Ok, lönen är inte bra men du får ju mat och husrum också (skrattar) i bilen som körande chaufför
 
Tack Marcus! om du nu är hemma i Svedala då förstås

Har fått svar från Marcus som är villig men det är inte säkert att han är i Sverige då, kan vara i Afghanistan, så är det fler som kan tänka sig så är jag tacksam. Men ett stort tack så länge Marcus! Härligt med offervilja och kämpatag!!!!!

Roland Fors
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olaab Navdynamo, ladda powerbank, någon som har erfarenhet, tips Långcykling 7
nisseson Någon som har erfarenhet av att cykla i Kenya? Långcykling 1
stroeller Mälaren runt vid "nyår", någon som vill göra sällskap? Långcykling 4
SeaFox Cykla genom Europa, någon som vill med? Långcykling 6
utsidan2007 Någon som har planerat/vill cykla ner i Europa i sommar? Långcykling 1
SeekOut Någon som cyklat i Mongoliet? Långcykling 6
Wilfried Någon mer som vill cykla till Murmansk och Lofoten sommaren 2014? Långcykling 12
rundqvist Finns det någon cykel som passar till "allt"? Långcykling 52
Carrooll Cykla Gbg - Barcelona. Någon som vill hänga med? Långcykling 9
AnnMikaela Någon som vil långcykla i sommar? Långcykling 4
chicole Någon som har 10-12 månader över och vill cykla till Indien?? Långcykling 8
pixelpim Någon som har cyklat i Katalonien? Långcykling 4
luktafotogen Någon mer som medvetet undviker cykelleder? Långcykling 12
noboundaries Cykla ned och sedan bestiga Kilimanjaro, är någon på? Långcykling 42
basti cykla genom afrika! någon? Långcykling 6
.:matilda Venedig - Gibraltar, någon som har lust att hänga på? Långcykling 7
MagArne Någon med erfarenhet av Nishiki 501 Långcykling 6
lovidl Någon som har en bra cykel till salu? Långcykling 13
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
Raskolnikov Cykla runt Island - högtflygande planer som kräver granskning från någon med insikt Långcykling 11
BananaBoss En triplet, någon? Långcykling 5
focus någon som cyklat söder ut från narvik Långcykling 7
avsl0912 Någon som kan hjälpa mig med vägval över alperna Långcykling 8
Everard Polen - om någon har frågor... Långcykling 0
abielk Silvervägen någon? Långcykling 0
bananmannen Beijing -> London, någon? Långcykling 1
Swedontour Någon som vill hänga på? Långcykling 5
Malin Rendahl Någon intresserad av att cykla gnm Central amerika?? Långcykling 3
Håkan K Hjulbygge, någon? Långcykling 5
patrikskoog någon som cyklar Tunturi? Långcykling 5
ehn Någon som har cyklat Kilsbergsrundan? Långcykling 5
Cippan Crescent Oden någon? Långcykling 0
ehn Någon som har erfarenhet av Specialized? Långcykling 3
hedencrona skandinavien runt, någon? Långcykling 12
dirty harry Har någon köpt och installerat skivbromsar? Långcykling 2
E.S.S Är det någon som har en bra cykel att sälja Långcykling 5
Shockstone Känner ni till någon amerikanskt diskussionsforum ? Långcykling 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.