Någon med erfarenhet av Titanspork?

Såg att den multikolorerade sporken nu äntligen finns att få i metall,
och inte i vilken metall som helst heller utan i titan (vad hände med det logiska/naturliga mellansteget rostfritt?)
- så nu undrar jag:
Är det någon som har testat den?
Håller den vad man kan förvänta sig för (rätt mastiga) 10kronor grammet?
Blir den en kär kamrat på vida färden? Eller är den kanske bara en kul/bra julklapp?:cool:
 
Nu äntligen? Har väl funnits minst 10 år åtminstone. Titanspork är bra. Dubblerar även som extra tältpinne vid behov. Tappade bort min i somras på nåt Jämtlandsfjäll. Får skaffa en ny. Lightmyfire-varianten i lexan (?) gillar jag inte, för mjuka, och har en obehaglig yta.
 
Har bl.a bestick och kåsor i titan men har inte använt dem på länge. Personligen upplever jag dem som"kalla" att hålla i samt dricka ur. Viktbesparingen är väl marginell? Använder pga detta endast plast kåsa/spork då de känns"varmare".
Titanspork gör däremot succe som julklapp till den som har allt!
 
Är det bara jag som fick en känsla av att någon stod och skrek "FJOLLA!!" direkt i ens öra när man lite försiktigt tänkte att "Hmm, kanske är det nåt att ha.Spork...Hmmm..."


peter
 
Min lightmyfire-spork knäcktes i somras i Norge. Ingen höjdare men fick dela sked med en kompis.
Efter det köpte jag en optimusspork i titan, en hundralapp är ju ingenting i sammanhanget. Den är fin! Så fin att jag brukar äta glass med den hemma också. :)
 
Rostfri är ju inte mellansteget, utan ett steg som man redan har lämnat bakom sig i friluftsbestickbranschen.
Friluftsliv och friluftsliv... Nu var min fundering för den här LMF-sporken att ha den liggande i (taklösa=fri luft, hobby-)bilens handskfack - så man slipper använda de där löjliga plastmojarna som mosbrickan (med Pucko! ;)) normalt serveras med. Har en standard-LMF-spork liggande där nu, den tredje i ordningen (efter två skaftbrott!) så jag gillar inte den där undermåliga plasten - har väntat mig att de borde pressa den i rostfritt, men icke! (I bilen har vikten ingen som helst betydelse - fyraliters veåttan drar detsamma oberoende om det så ligger ett helt kompanis kron-attackbestick i handskfacket, men jag gillar utformningen av LMF-sporken och med en slät metallyta borde den vara lätt att torka ren. Och i metall (rostfritt eller titan) borde den överleva för evigt... Men rostfritt borde kosta mycket mindre!
http://www.route62.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=4168
 
Senast ändrad:
Varför?

Ja man kan fråga sig varför man vill ha en titansked, för mig är det optimala en vältäljd sked i björk, päronträ eller körsbärsträd. Snygga funktionella, lätta, repar ej kastrullen är sköna i munnen oavsett temperatur.

En titansked repar kastrullerna, är kall i handen, blir tokvarm om man rör i varm mat. Nej jag förstår inte. Skall ni material optimera så är det kolfiber som gäller då kommer man ju ner på en 3 g vilket är lättare men känns inte alls skön att ha i munnen;-)

Se även gamla diskussioner så som: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=24749
 
Jag fick en hovikbar Optimus-spork i titan. Helt värdelös. Den skiljer sig från en vanlig spork så till vida att sked och "gaffel" finns i samma ände. Gaffeln fungerar inte som gaffel och skeden går inte att röra med i kastruller pga gaffelns piggar. Man kommer inte ner ordentligt till bottnen när man t ex kokar havregrynsgröt.

HåkanF
 
Ja man kan fråga sig varför man vill ha en titansked, för mig är det optimala en vältäljd sked i björk, päronträ eller körsbärsträd.

Tacka vet jag min älskade space-age-lexan-sked; garanterat utvecklad av NASA nån gång i tiden..
Nån --ork har jag inte alls, och saknar inte heller eftersom jag uteslutande äter gegga när jag är ute å vandrar.

Per
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.