Pinguin Pyro multikök. Någon som testat?

Kollat runt lite på multikök. Surfade in på Northstar.se och såg att dom säljer ett för en billig penning. Men då ställer man sig naturligtvis frågan, får man vad man betalar för.

Är det är någon som har erfarenhet av deras kök, multiköket i synnerhet, märket i allmänhet? Känns lite IKEA, kopiera välkända märken. Kanske därav den billiga penningen...

Personligen bryr jag mig inte om vem som står för utvecklingskostnaderna, jag bryr mig om privatekonomin, men även kvaliten.

http://www.northstar.se/se/produkter/ata-och-laga-mat/multifuelkok/pinguin-pyro-bensinkok.html
 
Kollat runt lite på multikök. Surfade in på Northstar.se och såg att dom säljer ett för en billig penning. Men då ställer man sig naturligtvis frågan, får man vad man betalar för.

Är det är någon som har erfarenhet av deras kök, multiköket i synnerhet, märket i allmänhet? Känns lite IKEA, kopiera välkända märken. Kanske därav den billiga penningen...

Personligen bryr jag mig inte om vem som står för utvecklingskostnaderna, jag bryr mig om privatekonomin, men även kvaliten.

http://www.northstar.se/se/produkter/ata-och-laga-mat/multifuelkok/pinguin-pyro-bensinkok.html

Reservdelar i framtiden kan nog bli ett problem. Och var köps passande bränsleflaskor dvs vilka gängor har pumpen?

Lägg till 300 kr och du kan t ex köpa ett Nova på xxl. Den senaste versionen (post 2011) håller god kvalitet.

Eller satsa på beg, du bör komma långt med 599...

//J
 
Pinguin är ett anrikt och välrenommerat tjeckiskt friluftsmärke, men i detta fall gör de troligen som GoSystems, Karrimor med flera: handlar upp Fire Maples tillverkning och sätter sitt namn på grejorna.
Går du in på motsvarande Pinguin-sida, känner du igen i stort sett hela sortimentet.

Jag har bara deras gaskök, men kanske det ändå kan ge dig lite hum om kvaliteten.
Har mest använt Fire Maples FMS 117T, men kompletterade med Pinguinversionerna Surpass resp. Mantis av FM:s 116T (toppmonterat) resp 118 (med förvärmningsslinga), medan de fortfarande var svåra att få tag på i originalversion. De ingående delarna, hopfogningar etc är identiska i Pinguin- och FM-version.
Äldsta brännaren har varit med i några år och hanterats bl a av ovarsam tonåring ;). Mitt generella intryck av alla tre är att de både är funktionellt genomtänkta och välgjorda. Rörliga delar passar med precision och inget har krånglat hittills.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.