Närmsta affär, nästan 40 mil bort...

Sitter och pillar lite på min Oregon 300 och söker efter affärer på "Vart-affärer-livsmedel" och närmast mig (jag bor i Lerum) kommer Edeka upp. Säkert en bra affär, bara det att den ligger 398 km bort. Samma med Apotek. De närmsta ligger i Danmark.

Har för mig att jag kollat denna funktion innan jag installerade software v. 3.10, och att den då visade "rätt". Någon mer som har detta "problem"? Är det någon inställning man skall göra?

Sån tur

att du nu med GPS vet var detta nödvändiga finns.......påminner om när vi skulle till övning i Danmark, GPSen ledde in oss på mindre vägar och stigar, till dess att det gick att vända, sen åkte vi känd motorväg och 4 km större landsväg, kart och terrängminne är oxså bra samt dessutom batterilöst....

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips