När kommer bh/topp i ull??

Kanske hör hemma under tjejforum, men det hamnar här under kläder. Måste skriva av min frustration. Efter att ha läst senaste numret av Utemagasinet gick jag in på Addnature för att kolla utbudet av Icebreakers ullunderställ. Ser jättebra ut,det kommer verkligen fler och fler produkter i merinoull, långa och korta ärmar samt att de är snygg. Finns tvåfärgade tröjor t.ex.:
L_ICEBREAKERMAKOCREWE_S08.jpg

MEN, det finns inga typer av sportbh eller ens tight topp att ha under. Vad hjälper det att ha ett suveränt material som lager två, vilket det ju blir under den delen av kroppen?? Då har jag ju fortfarande en bit av ryggen som är blöt och kall när jag får av mig ryggsäcken vid t.ex. rast. Har provat olika typer av sportbhar, toppar, bhar, men inte hittat någon med samma suveräna egenskaper som ullen.

Japp, då fick jag i alla fall det här ur mig...:)

Jag säger det samma, har också letat men inte hittat! Kanske beror det på att det svårt att göra en stadig sportbh i ull eftersom det är ganska mjukt och lätt blir lite sladdrigt? Själv behöver jag inget stöd och skulle i princip kunna gå utan men det känns bättre att ha något åtsittande just där och jag upplever att jag gärna vill ha lite extra värme också. Ett kort åtsittande linne skulle funka jättebra för mig men det finns som sagt inte.

/Karin

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Aclima ULL BH

Kupor vadderade med ullfrotté, elastiska kilar i sidorna med lycra för bästa passform och resterande del i 100% merinoull.
finns på http://www.ulltroll.se/

hur bra passform den har och hur mycket stöd den ger har jag ingen aning om, men det är ull iaf!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips