När kommer bh/topp i ull??

Kanske hör hemma under tjejforum, men det hamnar här under kläder. Måste skriva av min frustration. Efter att ha läst senaste numret av Utemagasinet gick jag in på Addnature för att kolla utbudet av Icebreakers ullunderställ. Ser jättebra ut,det kommer verkligen fler och fler produkter i merinoull, långa och korta ärmar samt att de är snygg. Finns tvåfärgade tröjor t.ex.:
L_ICEBREAKERMAKOCREWE_S08.jpg


MEN, det finns inga typer av sportbh eller ens tight topp att ha under. Vad hjälper det att ha ett suveränt material som lager två, vilket det ju blir under den delen av kroppen?? Då har jag ju fortfarande en bit av ryggen som är blöt och kall när jag får av mig ryggsäcken vid t.ex. rast. Har provat olika typer av sportbhar, toppar, bhar, men inte hittat någon med samma suveräna egenskaper som ullen.

Japp, då fick jag i alla fall det här ur mig...:)
 
Jag säger det samma, har också letat men inte hittat! Kanske beror det på att det svårt att göra en stadig sportbh i ull eftersom det är ganska mjukt och lätt blir lite sladdrigt? Själv behöver jag inget stöd och skulle i princip kunna gå utan men det känns bättre att ha något åtsittande just där och jag upplever att jag gärna vill ha lite extra värme också. Ett kort åtsittande linne skulle funka jättebra för mig men det finns som sagt inte.

/Karin
 
Aclima ULL BH

Kupor vadderade med ullfrotté, elastiska kilar i sidorna med lycra för bästa passform och resterande del i 100% merinoull.
finns på http://www.ulltroll.se/

hur bra passform den har och hur mycket stöd den ger har jag ingen aning om, men det är ull iaf!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Zachie Klädsel från topp till tå - Svalbard Kläder 18
joanna Possum/merino - mjukare, varmare, lättare och kanske mer slitstarkt än ren ull? Kläder 2
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
holetaker Underkläder i ull? Kläder 16
Bomaye syntetunderställ bättre än ull Kläder 5
Micro553 Fleece vs Ull Kläder 27
bico Tips på strumpor och sockor i ull? Kläder 36
Lico Långisar Silke vs Ull? Kläder 16
thomas.vastervik Tvättips! (ull mfl material) Kläder 25
rJohansson Torktumla Ull? Kläder 16
rJohansson Få bort noppar från ull kläder? Kläder 4
rJohansson Hur förvarar ni ull? Kläder 8
pal2 Amningslinne i ull Kläder 8
rJohansson MerinoUll / Ull och småkryp m.m? Kläder 22
rJohansson Tvätta ull sockor? Kläder 51
Thump Fattig student vill använda ull i vinter.Funkar det här tror ni? Kläder 11
Gorrgel Varmast melanlagret, ull eller fleece? Kläder 25
mifa Denna krympande ull. (merino) Kläder 9
Pellepelikan Underställ, Ull eller syntet? Kläder 16
Damberg Tvättmedel till ull som inte lämnar rester? Kläder 28
Marcus_B Swedteams tröja scott (ull) Kläder 0
gro Ullimpregnering Kläder 7
PetNor Lös polokrage. Gärna i merino. Kläder 8
nmr tvättning av merino ull Kläder 15
PetNor Boxershorts i merinoull Kläder 6
Sph1nx Underställ i syntet+ull Kläder 16
xtrem Ull underställ inför vintern! Kläder 2
lagrave Strumpor i 100% ull? Kläder 16
zvalan Underställ i siden/ull kombination? Kläder 12
glanne Klättermusens ull-underställ Kläder 1
bouic Underställ i Ull Kläder 16
undar Ull Kläder 9
Egel Ull+H2O=varmt. Men varför?? Kläder 9
Retrovirus Arcteryxs fleece-ull laminat? Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.