Lös polokrage. Gärna i merino.

Håller på som bäst att komplettera min vinterutrustning när jag kom att tänka på kläderna som min dotter har.
En av de bästa grejerna som hon har är en lös polokrage som hon har istället för en halsduk.
Det måste ju bara finnas en sådan till vuxna och då gärna i merinoull. Men det är inget måste.

Är det någon som känner till var jag kan hitta en sådan?

Bara för att tydliggöra det ytterligare.
Jag är inte ute efter en tröja med krage och jag har redan en buff. Däremot kan jag mycket väl tänka mig en buffliknande historia fast då i merino.

//Peter
 
Jag har bara sett en sådan de senaste två åren (jag letar själv efter en) och det var på Team Sportia (bland löparkläderna) förra vintern. De hade en (inte merino) som jag tror kom från Craft. Men den var slut nästa gång jag skulle handla den.

...skjut inte upp till i morgon vad du kan köpa i dag...

Jag brukar ta tag buffen i nacken och sno till den lite för att sedan stoppa ned i halsöppningen. Jag tycker buffen är för öppen i halsen, därför vill jag ha en polokrage som är tajt.
 
Tror det är svårt..

....Att få till en bra i Ull,det är inte tillräckligt töjbart.Jag har sett och tidigare ägt ett par i Fleece,tror det finns åtm nån variant i de flesta Stadium- och Intersportbutiker.


peter som är lite sur för att en kärringjävel nyss snodde min braiga mössa,lär bli kallt om jag skall sova ute i natt.
Men det kanske var avsikten? :(
 
Bara för att tydliggöra det ytterligare.
Jag är inte ute efter en tröja med krage och jag har redan en buff. Däremot kan jag mycket väl tänka mig en buffliknande historia fast då i merino.

//Peter

Köp försvarets yllehalsduk, brukar kosta någon tia ny.

Den är stickad som en tub. Öppna den i varje ände så har du en buff i ylle.
Funkar utmärkt, ullen töjer sig utan problem :).

//J
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.