Nacke&Saddle

Tack Anders för din recension av mitt livs första egenbundna exemplar.:)

Men lite luggsliten tycker jag nog Klinkisen ser ut, när man ser den på bildskärmen.

Intressant uppslag Markus, ska kolla vidare på detta.

/Björn
[Ändrat av Graip 2002-04-07 kl 19:22]
 
Varsågod...

Björn! Flugorna du har bundit är inte direkt de enklaste att binda, så att om de nu skulle vara lite spretiga så är det att anse som konstnärliga friheter ;)

Ett litet tips gällande bindandet av en Klinkis (Klinkhammer) är att göra vingen först av allt, och att använda materialet Poly-Yarn till vingen.

/Anders B
 
Kevlartråd

Den funkar ypperligt vid bindande av hjorthårsflugor typ Muddler där lite extra kraft kan behövas. Vid bindande av "vanliga" flugor så räcker vanlig tråd bra.

Har man problem med att tråden går av ofta så kanske man har en dålig kvalitet på tråden eller så har man en dålig trådrullehållare. Jag bytte bägge sakerna och vips så har det bundits runt 100 utan att tråden gått av en enda gång.

Passar på att rekommendera HMH Spartan (bindstäd) som jag beställde från USA och som nu kommit. Ett kanonstäd i mellanklassen. Köper man det i USA så går det på $150 medans det här hemma kostar 2500:-. Ber man affären skicka det som brev och gåva så minskar man risken att tullen "hittar" det oxå!

/AA
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
frarol Jungeltupp-nacke Fiske 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.