Mtrl till ett footprint?

Har tittat på en del tyger från extremtextil.de men behöver lite hjälp med vilket jag ska ha till ett footprint!

Det jag funderar på är:

70D Nylon(90g/kvm), PU beläggning-ett flertal lager på ena sidan. 10000 i vattenpelare.

50D Nylon (80g/kvm) PU beläggning med anti-rubbing...vad det nu är? 5000 i vattenpelare.

40D Ripstop-Nylon(70g/kvm) TPU beläggning på en sida. 10000 i vattenpelare.

PU och TPU, vad är skillnaden och vad har ni använt när ni har gjort diverse projekt?

Enklast

Jag tog en vägg från ett partytält som inte användes, klippte till så att det var något mindre än golvet. Bra med färdiga öljetter, där man sätter första tältspikarna, speciellt bra om det blåser.

Väger inte mycket och skyddar golvet.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Byggplast är förvånansvärt hållbar och billig.
Fästöglor kan man göra av persiennlina och en bit silvertejp.

Mylarfolie väger ännu mindre.

Se till att fotavtrycket inte är större än innertältsgolvet. Annars kan ni skapa en intressant damm på fel ställe.

go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips