MTB Örebro?

Var hittar man stigar i Örebrotrakten? Gör inget om man måste åka några mil från Örebro för att komma fram.

Markaskogen!

Hepp!

Du hittar kanon-stigar i massor i markaskogen!

Du åker förbi Universitetet mot Brickebacken (samma väg som buss 12 tar) mitt i den långa uppförsbacken efter Universitetet tar du till vänster där det är skyltat Ljungstugan och Markaspåret!

MVH

Aron
[Ändrat av berghå 2003-05-04 kl 10:44]

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Fler ställen!

Se till att lägga lite fler svar så att det blir nån idé för mig att komma och hälsa på Jocke. Finns det nåt i Kilsbergen eller?

Kilsbergen vimlar ju av MTB stigar!

Runt om i kilsbergen finns det ett uppsjö av bra MTB stigar. Det bästa av allt kanske är att åka på det 19,9km långa MTB spåret i Ånnaboda (20km och bra cykelavstånd från Örebro) där årets SM i MTB-XC kommer avgöras.

Om inte detta passar rekomenderar jag att du skaffar dig MTB-OL kartan (Skala 1:50 000) som sträcker sig i trakterna runt Ånnaboda-Klockhammar. En karta definitivtit användbar för att hitta nya roliga stigar.

MTB-OL Kartan fås genom KFUM Örebro OK
länk: http://www.kfumorebro.nu (kika gärna in länken till KFUM multisport!)

Jag brukar mest hojja på I3´s gamla övnings område "slätten" stax norr om stan /öster om lillån.
Finns en hel del fina stigar där men även gamla terrängfordonsspår och MC- spår som inte är så roliga.
MC-folket använder visst delar av skogen fortfarande.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips