Motala - Söderköping

tjenare, har en liten flundran, det är så att jag planerar nästa års spektakel, och däri ligger det att jag ska paddla Motala till Söderköping, jag undrar om någon har gjort detta (det har det ju säkert) som kan veta på en ungefärlig tid på hela sträckan, då jag inte äger en kajak själv så är det planerat att hyra en av Motala VK, ska bli ett stopp i linköping med för att hälsa på en gammal vän...

hur är det med tältplatser runtom?
campingar? kostnad?

//Mvh

Hej Christoffer

Paddlade den sträckan när jag var lite yngre, då gjorde jag det i en canadensare. Den gången tog det tre dagar men vi paddla sakta och tog det lungt. I en kajak paddlar man nog den sträckan på två dagar utan större ansträngning.

Att tänka på är att planera in villka tider man kommer fram till slussarna. Det är inga problem att slussa med kajaken, när jag paddlade där så var det gratis att slussa med kajak om man gjorde det samtidigt som det kom en båt. Däremot så går slussvakterna hem vid 18-tiden så för att slippa bära kajaken och all packningen vd sidan om så är det bra att vara i tid.

På göta kanals hemsida finns det flera campigar utsatta men det finns även flera fina platser ut med sträckan där man kan slå upp sitt tält.

http://www.gotakanal.se/

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips